Szilveszteri hajóút: Tokiótól Szingapúrig – Karácsonyi és szilveszteri utazás luxushajóval
Szilveszteri hajóút: 2019. december 19. – 2020. január 9.
Karácsonyi, szilveszteri hajóút útvonal:
Tokió (Japán) – Toba (Japán) – Oszaka (Japán) – Tajpej (Tajvan) – Hong Kong (Kína) – Da Nhang (Vietnám) – Nha Trang (Vietnám) – Ho Chi Minh City (Vietnám) – Szingapúr
Japán – Hong Kong – Vietnám – Szingapúr hajóút programja:
1. nap – Budapest Elutazás Budapestről a kora délutáni órákban menetrend szerinti repülőjáratokkal, átszállással Tokióba.
2. nap – Tokió Érkezés a kora esti órákban Tokióba, majd kb. másfél órás transzfer a szállodába. A szobák elfoglalása, vacsora a szállodában. A japán főváros és császári székhely 12 millió ember otthona. Elképzelni is nehéz, hogy Yokohama és Edo valaha unalmas halászfalvak voltak. A nagy fordulat a XVII. században következett be, amikor Tokugava Iejasu sógun lett. 1603-ban, miután Japán addig háborúban álló részeit egyesítették, Tokugava Edóba (a mai Tokió) helyezte székhelyét. Emiatt a város nagyon gyors fejlődésnek indult, és hamar a világ egyik legnagyobb településévé vált. 263 évvel később a sógunátust megdöntötte két déli prefektúra és visszaállították a császári hatalmat. 1869-ben a névleges vezető, a 17 éves Meidzsi császár Edóba költözött, és a várost átnevezte Tokióra (jelentése „Keleti Főváros”). A város már ekkor politikai, gazdasági és kulturális központ volt, valamint a császár is ide helyezte a székhelyét, így Tokió az ország valódi fővárosává válhatott. Az Edo-kastélyból lett a tokiói császári palota.
3. nap – Tokió Reggelit követően egész napos autóbuszos kirándulás Japán legszentebb hegyéhez, a Fudzsihoz. A nemzeti park természeti szépségei, hegyek, erdők, valamint gazdag állat- és növényvilág teszik emlékezetessé ezt a napot. Kb. kétórás utazás után érkezés a hegy lábánál elterülő Ashi-tóhoz, ahol egy kirándulóhajóra szállva lehet a környék atmoszféráját átélni. A hajókázást követően a Mt. Komagatake kábeles felvonóval kb. 1300 méter tengerszint feletti magasságba emelkedhetnek, ahonnan páratlan kilátás nyílik a tájra. Útközben rövid ebédszünet (az ebédet az ár nem tartalmazza), majd az Arakurayama Sengen Parkba vezet az út, ahonnan kb. 400 lépcsőfok vezet fel a pagodához és a Fudzsi kilátóponthoz. A program végeztével kb. kétórás utazás Tokióba. Este vacsora egy tradicionális helyi étteremben, gyalogos távolságra a szállodától. Szállás Tokióban.
4. nap – Tokió Reggeli után egész napos program Tokióban. A Shinjuku negyeden, Tokió üzleti- és politikai központján áthaladva az első megálló a híres Shibuya kereszteződés, ahol napközben sokszor az aszfalt sem látszódik a hatalmas embertömegtől. A Hachiko emlékműnél tett látogatás után a Meiji szentély a következő állomás, mely a legnagyobb shinto szentély Tokióban. Szabadidő a nyüzsgő Ginza negyedben, mely számtalan üzletével vonzza a vásárlókat. A programot követően rövid felfrissülés után barbecue vacsora egy helyi étteremben, gyalogos távolságra a szállodától. Szállás Tokióban.
5. nap – Tokió Kijelentkezés a szállodából, majd a délelőtti órákban félnapos autóbuszos városnézés Tokióban. Az Asakusa negyedben, az egykori híres szórakozónegyedben a Sensoji templom megtekintése, amely Tokió legfontosabb buddhista temploma. Szabadidő a Nakamise bevásárló utca közelében, majd kb. másfél órás transzfer a yokohamai kikötőbe. Bejelentkezés a hajóra. Vacsora és szállás.
6. nap – Toba Kikötés a reggeli órákban Toba kikötőjében. A kb. 6 órás fakultatív program során az első megálló az Ise-szentély, mely a sinto építészet legtisztább és legegyszerűbb formavilágú szakrális épületei közé tartozik. Különlegessége, hogy épületeit ugyanazon a módon húszévenként építették. A két jelentősebb szentély, a Naiku és a Geku egyaránt egy több kerítéssel övezett, téglalap alaprajzú területen helyezkedik el. Mindkét együttest egy nagyobb főépület és a mögötte álló két kisebb szentély alkotja. Ezeket felváltva időről időre lebontották, majd újra felépítették az eredeti pontos másaként. Az Ise-szentélyt tekintik a japán építészeti hagyomány legtisztább példájának. Rövid megálló a Shima Skyline kilátónál, majd ebéd egy helyi étteremben. Ezt követően látogatás a Mikimoto Gyöngyszigetre, mely az Ise-öbölben található és egy fedett hídon közelíthető meg. A szigetet Kokichi Mikimotoról nevezték el: ő dolgozta ki 1893-ban azt a különleges eljárást, hogyan lehet gyöngyöt tenyészteni osztrigákkal. A Mikimoto Gyöngyszigeten lévő múzeumban a gyöngytenyésztés aprólékos folyamata tekinthető meg. A program végén visszautazás a hajóra, vacsora és szállás.
Az est folyamán kihajózás Oszaka irányába, mely a történelem folyamán, évszázadokon át az ország kulturális és kereskedelmi centruma volt, összekötő kapocs Japán és Kelet-Ázsia között. A város szerepe a közép- és kora modern korban volt a legjelentősebb, a XVI. században élte fénykorát, amikor Tojotomi Hidejosi az ország fővárosává tette azt. A közigazgatási központ ekkor az oszakai várkastély lett, az épület Japán egyik leghíresebbje a maga nemében. Tojotomi halálával Oszaka elveszítette vezető pozícióját és a főváros az álmos halászfaluba, Edo-ba – a mai modern Tokióba – költözött. Bár nem volt főváros többé, Oszaka megmaradt Japán második legnagyobb városának, ipari, kereskedelmi és közlekedési központnak, s mindemellett Japán legfontosabb kulináris központja, és a világ egyik leghíresebb gasztronómiai városa is.
7. nap – Oszaka (Kiotó) Kikötés Oszaka kikötőjében a kora reggeli órákban, majd egész napos fakultatív kirándulás Kiotóba, amely napjainkban Japán kulturális központja, egykor a császári birodalom helyszínéül szolgált. A másfél órás autóbuszos utazás közben a vidéki tájakon keresztülhaladva az első állomás az UNESCO Világörökség részét képező Kinkaku-Ji templom, más néven az Aranypavilon, amely Japán egyik legkedveltebb látnivalója. A sógun villája 1397-ben épült, majd Zen templommá alakították. Az épület egy csodálatos kert központjában fekszik egy tavacska fölött elnyúló fa pavilon társaságában. Az Aranypavilon második és harmadik emeleteinek falai arany fóliával vannak bevonva. Mindegyik emelete más építészeti stílusban épült. A történelem folyamán többször lerombolták, a mai formájában 1955 óta áll. Kertje tökéletes példája a klasszikus Muromachi-korabeli kerttervezésnek, amely az épületek harmonikus integrációját hangsúlyozta környezetükbe. Egy helyi étteremben elfogyasztott ebéd után továbbutazás az UNESCO oltalom alatt álló Nijo kastélyhoz, amely 1603-ban épült és Tokugava sógun kiotói rezidenciájaként szolgált; leginkább a fülemüle hangját utánzó padlójáról híres. (A belső terekben fényképezni nem lehet. Rekonstrukciós munkálatok miatt a kastély egyes részei le vannak zárva. Délután érkezés a Nishiki piachoz, amely a város legnagyobb hagyományos vásártere. A piac 1310-ban halpiacként kezdte meg működését és a legtöbb üzlet generációról generációra öröklődött. Rövid szabadidőt követően a városnézés a „Tiszta víz” Templomában zárul, melyet a hegyoldal fölé merészen kiugró épületszárnyak és a csodálatos faszerkezet mellett a nagycsarnok óriási tornácáról nyíló páratlan kilátás tesz különlegessé. A teraszt 139 gerendapillér tartja, és az alatta lévő 13 méteres mélységgel kapcsolatban van egy Edó korszakból eredő hiedelem, amely szerint ha valaki innen leugorva túléli a zuhanást, akkor teljesül a leghőbb kívánsága. 778-ban épült, és mint Kiotó sok temploma, a Kiyomizu templom is többször megsemmisült az évszázadok háborúskodásaiban. Tulajdonképpen nem is egy templomról van szó, hanem 16 szentélyt neveznek összefoglaló néven így. A több mint ezerkétszáz éves múltra visszatekintő kiotói Kiyomizu templom Japán egyik legkedveltebb zarándokhelye. Aki ide ellátogat, hite szerint egészséget, hosszú életet, szerelmet remél. A burjánzó kertben tett kellemes séta után visszaindulás Oszakába, mely kb. másfél órás utazást jelent. A kirándulás során előforduló emelkedők, lépcsők sora miatt a program mozgásszervi nehézségben szenvedőknek nem ajánlott. Vacsora és szállás a hajón.
8-9. nap Tengeren E két nap a pihenésről és kikapcsolódásról szól: a Diamond Princess elegáns belső kialakítása és szolgáltatásainak széles köre révén tartalmas és élvezetes időtöltést ígér. Fedélzetén medencék, pezsgőfürdők, több étterem és bár, képgaléria és aukciós terem, Internet kávézó, kaszinó áll a vendégek rendelkezésére. Az aktív kikapcsolódás kedvelőinek tökéletes választás a Lotus Spa tengerre néző edzőterme, mely a legmodernebb gépeket sorakoztatja fel és ahol speciális edzéseket is tartanak. A Skywalkers klub minden éjjel csábító zenével várja a szórakozni vágyókat. A spa szolgáltatások felár ellenében vehetők igénybe. Vacsora és szállás a hajón.
10. nap – Tajpej Érkezés a reggeli órákban Tajpej (Keelung) kikötőjébe. Tajvan fővárosaként Tajpej az ország ipari, pénzügyi központja és a gyors gazdasági fejlődés egyik motorja, miközben mára a világ egyik legjelentősebb high-tech technológiai központjává vált.
A félnapos fakultatív városnézés Tajvan második legnagyobb kikötőjéből indul, mely kb. egyórányi autóútra található Tajpejtől. Autóbuszra szállva a Songshan belföldi repülőtér mellett elhaladva az 1952-ben hegyoldalra épített Grand Hotel pillantható meg, mely a klasszikus kínai építészet gyönyörű példája, nagyhatalmak vezetőinek ideiglenes otthona volt: megszállt itt többek között Ronald Reagan és Dwight D. Eisenhower is. Továbbutazás a Mártírok emlékművéhez, mely annak a 390 000 hősnek állít emléket, akik Kínáért harcoltak 1911 és 1949 között. Az őrségváltás megtekintése után látogatás a Nemzeti Palotamúzeumban, ahol a pekingi Tiltott Város 1949-ben Tajvanra hurcolt, legbecsesebb kincseit őrzik. A gyűjtemény 696 422 kiállítási tárgyból áll, melynek nagy része a Szung-dinasztia által 1000 évvel ezelőtt megkezdett császári gyűjteményből származik. A múzeumban egyszerre csupán 15 000 műtárgyat tudnak kiállítani, háromhavonta változik a kiállítás. Ennek köszönhetően évente körülbelül 60 000 műtárgyat tudnak bemutatni a közönségnek, és csaknem 12 év kell ahhoz, hogy az összes tárgyat kiállíthassák. A gyűjtemény legidősebb kiállítási tárgyai 8000 évesek.
Az antik emlékek után egy modern épület, a „Taipei 101” megtekintése kívülről, mely a világ 5. legmagasabb épülete. Az építmény észlelt méretét megnöveli „pagoda stílusú” kialakítása, mivel a földszintről szemlélve a szekciók fölfele szélesedő kialakításuknak köszönhetően nagyobbnak tűnnek valós méretüknél. A nemzetközi formák és a helyi kulturális tradíciók egyensúlyban tartásával kialakított forma nyolc részből áll (a kínai nyolcas szám a jólétet és a bizalmat szimbolizálja), nyíló bambuszra hasonlítva. A toronyházat 2004. december 31-én adták át, tűzijáték kíséretében. A kirándulás végén látogatás a Csan Kai-sek Emlékcsarnok monumentális épületében, melyet az államalapító emlékére emeltek. A program végeztével visszautazás a kikötőbe. Vacsora és szállás a hajón.
11. nap Tengeren Egész napos hajózás a tengeren Kína irányába. Ez a nap jó alkalom egy kis pihenésre: a hajó felfedezésére, a hajó szolgáltatásainak kipróbálására, animációs programokon való részvételre.
12. nap – Hongkong Érkezés a kora reggeli órákban Hongkongba. Hongkong Kína különleges közigazgatású területe, egy 263 szigetből álló városállam, gyakran nevezik a „kelet és nyugat találkozási pontjának”, ami a kínai, valamint a brit gyarmati időszak alatti hatásokat tükröző nyugati szokások keveredésére utal. Hongkong, annak ellenére, hogy modern metropolisz, erősen kötődik a kínai szokásokhoz, hagyományokhoz. A városban a felhőkarcolók mellett a hagyományos kínai népművészet hagyományait is őrzik. A hétmilliós városban rengeteg a látnivaló, legyen szó természeti szépségekről, hagyományokat bemutató látványosságokról, vagy éppen kulináris örömökről.
Tervezett program (a kiemelt időszak miatt a program tartalma és sorrendje is változhat): az egész napos, Hongkongot felfedező fakultatív kirándulás autóbuszos utazással kezdődik Kowloon kikötőjébe, ahol izgalmas hajókirándulás veszi kezdetét. A Victoria kikötő csillogó vizén több öböl és kikötő mellett elhaladva Hongkong felhőkarcolóinak csodás látványa vagy a légkondicionált alsó szinten, vagy a nyitott emeleti fedélzetről csodálható meg. A hajókázás után a Victoria-csúcs meghódítása a cél, mely 554 méterével Hongkong egyik legmagasabb csúcsa és egyben a város egyik jelképe is. A helyszín a 120 éves drótkötélvasúttal, a meredek Peak Tram-mel közelíthető meg. A mindössze 8 perces utazás során a meredek hegyoldalban közlekedő villamosból lenyűgöző a kilátás a városra. Fent a dombon található a Peak Tower nevű kilátóhely, ahonnan letekintve a világ legforgalmasabb mélyvízi tengeri kikötőjére, a Victoria-kikötőre és a híres Kowloon üzleti negyedre nyílik elképesztő panoráma. Autóbuszba szállva a Wongneichong Gap úton haladva szép kilátás nyílik az 1884-ben létrehozott Happy Valley lóversenypályára és a Hongkong Zsokéklubra. Megérkezve az Aberdeen-öbölbe helyi kis hajókra szállva érhető el az úszó étterem, ahol hagyományos „Dim Sum” ebédet szolgálnak fel. Ezt követően egy ékszerkészítő műhelyben tett látogatás során igazi mesterművek tekinthetők meg, de vásárlásra is lesz lehetőség. Egyetlen hongkongi utazás sem lenne teljes vásárlás, és a Stanley piac nélkül. A világ egyik legnagyobb bazárjában tett látogatás után visszautazás a hajóhoz. Vacsora és szállás a hajón.
13. nap – Hong Kong Szilveszter napján a város további felfedezése egyénileg vagy pihenés a hajón. A szilveszteri hajóút egyik fénypontja az esti szilveszteri gálavacsora és az óév búcsúztatása a hajón.
14. nap – Tengeren Továbbhajózás Vietnam irányába. A csúcstechnológiával megépített úszó szálloda kényelme, lenyűgöző és széleskörű szolgáltatásai, a gondoskodó személyzet és az ínyenc falatok igazi kényeztetésben részesítik az utazót és alkalmat adnak arra, hogy a szilveszter éjjeli programokat kipihenhessék a nap folyamán.
Ízelítő a luxushajó szolgáltatásiból:
- 8 étterem, pizzéria, jégkrémbár, bárok
- 4 medence, 8 pezsgőfürdő, gyermekmedence
- animációs programok
- művészeti galéria
- gyermek- és tinédzserklubok
- 24-órás Internet-kávézó
- 9-lyukú golfpálya, golfszimulátor
- futópálya, sportpálya
- Lotus spa óceánra néző edzőteremmel
- 24-órás szobaszerviz
- kaszinó
- könyvtár
- esküvői kápolna
- éjszakai mulató
- üzletek
15. nap – Da Nang (Hue) Kikötés a reggeli órákban Chan May kikötőjében. Az egész napos fakultatív kirándulás kb. másfél órás utazással kezdődik az UNESCO világörökségi helyszínre, a Parfüm-folyó menti Hue városába: neve vietnámi nyelven harmóniát jelent, mely a város hangulatát hűen tükrözi.
A császári Vietnám utolsó fővárosában tett kirándulás első állomása az egykori császárváros. Az 1800-as évek elejétől az 1900-as évek közepéig itt élő császár egykori lakhelyét és udvarát egy hatalmas citadella öleli körül, melyet várárok szegélyez, minden oldalon 2 km hosszan. Az erődítményen áthaladva egy falakkal és árkokkal körülvett komplexum található, amely elrendezésében és kialakításában is emlékeztet a pekingi Tiltott Városra. Ezen belül helyezkedik el a fényűző Tiltott Bíborváros, ahová kizárólag az uralkodó és az őt kiszolgáló személyzet léphetett be. Rövid sétát követően utazás a Hue szimbólumaként ismert Thien Mu Pagodához. A hétszintes, toronyszerű keskeny építmény minden egyes emelete Buddha reinkarnációját szimbolizálja. A pagodát 1601-ben emeltette Nguyen Hoang herceg, aki egy helyi legenda hallatán döntött az építmény létrehozásáról, mely még ma is az ország legmagasabb és legrégebbi pagodája.
Egy helyi étteremben elfogyasztott ebédet követően a várostól kb. 6 km-re délnyugatra fekvő sírkert felkeresése, ahol a Tu Duk császársír megtekintése szerepel a programban. Tu Duk császár volt az utolsó független uralkodó a XIX. században, aki valódi császári pompa közepette élt. Sírhelyét egy fenyőligetekkel zöldellő völgyben jelölték ki, és mivel a sírkert építményei három év alatt elkészültek, még másfél évtizedig élvezhette a császár a gyönyörű környezetet. Szívesen időzött és verselt itt. Rövid séta a kertben, majd visszautazás a hajóra, vacsora és szállás.
16. nap Nha Trang Érkezés Nha Trang kikötőjébe a reggeli órákban. A félnapos autóbuszos fakultatív kirándulás első megállója a a Xom Bong híd, ahol egy halászfalu hajóit és mindennapi életét lehet megörökíteni egy fotó erejéig. A következő állomás a Po Nagar Cham torony, mely a Csampa Királyság ikonikus épületegyüttese. A trópusi kert közepén álló hindu építmények a VII.-XII. századból származnak. A 4 torony egy-egy istenség szentélye, a közülük a legmagasabb a Po Nagar. A Csampa Királyság kultúrájára az erős indiai hatások jellemzők, a Po Nagar ezen korszak leghíresebb és legjobb állapotban fennmaradt emléke. A terület a mai napig vallási jelentőséggel bír a helyiek körében, ezért a szentélybe csak cipő nélkül lehet betérni. Továbbutazás a Hon Chong hegyfokhoz, a Dél-kínai-tenger apró, sziklás félszigetére, ahonnan csodás kilátás nyílik az öbölre. A következő állomás a Long Son Pagoda, buddhista szentély. A hely már messziről látható, hiszen az épület mögött található az 1965-ben épített fehér óriás Buddha szobor, mely a Diem- rezsim ellen tiltakozó, önmagukat felgyújtó szerzeteseknek állít emléket.
Vietnámban a selyemhímzés nagy múltra tekint vissza, elképesztő munkák kerülnek ki a művészek keze közül. Saját szemünkkel is meggyőződhetünk róla, milyen aprólékosan kidolgozott képek születnek egy selyemhímző műhelyben. A képek mitológia jeleneteket, ám gyakran a mindennapi életet ábrázolják művészi kivitelben. A látogatást követően még egy rövid megálló egy helyi központban, ahol egy frissítő mellett helyi folklórműsor megtekintése, majd Nha Trang-ba visszatérve az autóbuszból a katedrális és a francia gyarmatosítás korából fennmaradt épületek csodálhatók meg. A program során lépcsőzésre lehet számítani. Vacsora és szállás a hajón.
17. nap – Ho Si Minh-város Érkezés Ho Si Minh-városba a kora reggeli órákban. A Saigon-parti várost 1975 (a vietnami háború vége) óta hivatalosan Ho Si Minh-városnak nevezik. Vietnam második legnagyobb városának központjában úgy érzi magát az ember, mint egy száz év előtti gyarmati városban. A hivatali épületeket és a templomokat, az operát és a nagyobb szállodákat párizsi építészek tervezték. A város elképesztően lüktet, pörög, és ugyanaz a dinamikus ázsiai őserő árad belőle, mint számos régióbéli városból. Egy időben, egy helyen, és egymás mellett vannak jelen a francia kolonialista épületek, a csupa üveg plázák és felhőkarcolók, a helyi dobozházak, a világmárkák csillogó üzletei. Az utcákon elképesztő forgalom, motorosok egész hada özönlik minden irányban, mellettük szép számmal autók, buszok, teherautók kavarognak az őrült forgalomban.
A fakultatív program keretében másfél órás autóbuszos transzfer a fővárosba, Ho Si Minh-városba, ahova kis falvak és rizsteraszok között vezet az út. A kirándulás első állomása a Vietnámi Nemzeti Történeti Múzeum, amely az ország kulturális és történelmi örökségét mutatja be. Gyűjteményében megtekinthető a népviselet és a fazekasság változása, valamint egy tradicionális vietnámi vízi bábelőadás is. A panoráma városnézés során a Botanikai és Zoológiai Park, a Városháza és a Ho Si Minh kert látható. Rövid fényképezésre nyílik lehetőség a Notre Dame Katedrálisnál, a francia gyarmati stílusban épített Főposta épületénél, majd az Újraegyesítés Csarnokának megtekintése. A büféebédet egy belvárosi szállodában szolgálják fel, ahol a vendégek a vietnámi és a nyugati konyhaművészet fogásai közül választhatnak. Délután kirándulás egy a Vietnám leghíresebb exportcikkének számító, lakkozott árukat gyártó üzembe. Vacsora és szállás a hajón.
18. nap – Tengeren Ez az utolsó nap a hajón, mely a pihenésről és kikapcsolódásról szól: sporttevékenységek, testet-lelket frissítő spa szolgáltatások, úszómedencék, kaszinók, színházterem, éttermek ízletes étkekkel, szórakoztató programok és műsorok mind az utazó kényelmét szolgálják.
19. nap – Szingapúr Reggel érkezés Szingapúr kikötőjébe, kijelentkezés a hajóról. Az „Oroszlánvárosként” is emlegetett, 1965 óta önálló ázsiai városállam érdekessége, hogy egy közel 70 szigetecskéből álló, egyenlítői éghajlaton fekvő szigetcsoport legnagyobb, gyémánt alakú szigete. Szingapúr ma a térség üzleti, pénzügyi és turisztikai központja. 5,5 millió lakosával Monaco után a világ második legnépesebb országa. Történelméből és földrajzi elhelyezkedéséből adódóan lakossága rendkívül sokszínű: a kínai, buddhista, hindu, muszlim és keresztény kultúra nyomai lelhetők fel a városban. E csodás sokszínűség felfedezésére nyílik sor a félnapos kirándulás során. Séta a kínai negyedben, BBQ-falatok kóstolásával. Ebéd egy helyi étteremben (italfogyasztás nélkül), majd séta a színes indiai negyed utcáin, ahol helyi édességek kóstolhatók. Végül felfrissülés a Kamplong Glam negyedben ízletes házi jegesteával. A program nemcsak a látnivalók sokszínűségét mutatja be, hanem kulináris élményeket is kínál, melyre Szingapúrban igen nagy hangsúlyt fektetnek. A kirándulás után transzfer a szállodába, a szállás elfoglalása. A felfrissülést követően esti hajós városnézés, mely a Merlion Parkban kezdődik, ahonnan csodás panoráma nyílik a Marina öbölre. A Merlion park és Clarke Quay negyed közötti hajókázás során az esti fényekben pompázó város egyedi perspektívából élvezhető. Vacsora egy helyi étteremben (italfogyasztás nélkül), majd transzfer a szállodába. Szállás Szingapúrban.
20. nap – Szingapúr Reggeli után félnapos kirándulás a kabinos drótkötélpályán megközelíthető Sentosa szigetre. A sziget Ázsia egyik kedvelt szabadidős úti célja, nevének jelentése „béke és nyugalom”. A szigeten számos élmény: parkok, éttermek, szállodák, strandok várják a kikapcsolódni vágyókat. Látogatás a S.E.A. Akváriumban, mely a környező tengerek látványos élővilágát mutatja be. Visszautazás a szállodába. Délután és este szabadprogram. A város látnivalóinak egyéni felfedezése, lehetőség vásárlásra, pihenésre. Szállás Szingapúrban.
21. nap – Szingapúr Délelőtt pihenés, szabadprogram. Délben félnapos városnézés veszi kezdetét: látogatás a „Gardens by the Bay” ökoturisztikai parkba, mely a város első számú rekreációs területe. A parkot a fenntartható fejlődés jegyében alakították ki, 18 mesterséges, úgynevezett „szuperfa” emelkedik benne, ezek 25–50 méter magasak, törzsükön kúszónövények kapaszkodnak. A kertben két üvegház is épült: a Cloud Forest és a Flower Dome, melyekben a világ minden tájáról összegyűjtött növényeket, összesen 220 000 példányt lehet megtekinteni. A különféle fajoknak szükséges ideális hőmérsékletet és páratartalmat automata módon szabályozza az üvegház. A fák közelebbről is megfigyelhetőek a 22 méter magasan épült, 128 méter hosszú hídról, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a parkra és a Marina öbölre. A program végén transzfer egy helyi étterembe, korai vacsora (italfogyasztás nélkül). A vacsora után transzfer a repülőtérre, hazautazás menetrend szerinti repülőjárattal, átszállással a késő esti órákban.
22. nap – Budapest Érkezés Budapestre a kora reggeli órákban.
Japán – Hong Kong – Vietnam – Szingapúr szilveszteri hajóút részvételi díjak:
Belső kabinban: 1 540 000,- Ft/fő
Balkonos kabinban: 1 680 000,- Ft/fő
A részvételi díj az alábbi szolgáltatások árát tartalmazza:
utazás menetrend szerinti repülőjáratokkal, átszállással Budapest – Tokió és Szingapúr – Budapest útvonalon turista osztályon; transzferek autóbusszal; 3 éjszakai szállás a hajóút előtt Tokióban helyi négycsillagos szállodában kétágyas szobában reggelivel, 14 éjszakai szállás a hajón a kiválasztott kabinkategóriában kétágyas elhelyezéssel; teljes ellátás a hajóút során (italfogyasztással, melynek tartalmáról munkatársaink adnak
A részvételi díj az alábbi szolgáltatások árát nem tartalmazza:
illetékek
baleset-, betegség- és poggyászbiztosítás
útlemondási biztosítás
fakultatív programok
szervizdíj a helyszínen (a hajón kijelentkezéskor fizetendő)
Illetékek: 199 000.- Ft/fő
Kötelező szervizdíj a helyszínen fizetendő: kb. 203 USD/fő
Útlemondási biztosítás megkötését javasoljuk, mely a részvételi díj 2 %-a; Groupama Garancia betegség-, baleset- és poggyászbiztosítással egyidejűleg kötve az útlemondási biztosítás a részvételi díj 1,5 %-a. Útlemondási biztosítás kizárólag a hajóút lefoglalásakor köthető.
Fakultatív programok ára:
Toba: 44 000,- Ft/fő
Kiotó: 70 000 ,-Ft/fő
Tajpej: 32 000,-Ft/fő
Hong Kong: 79 000 ,-Ft/fő
Hue: 49 000,- Ft/fő
Nha Trang: 35 000,- Ft/fő
Ho Chi Minh City: 63 000,- Ft/fő
Az útvonal és a fakultatív programok változtatásának jogát a hajótársaság – akár a hajóút közben is – fenntartja.
A meghirdetett fakultatív programokon történő részvétel nem kötelező. Amennyiben minimum 10 fő jelentkezik, a programot magyar idegenvezető kíséri. A hajón más programot is meghirdetnek a hajótársaság szervezésében, azokra a helyszínen lehet jelentkezni és helyi (angolul beszélő) idegenvezető kíséretében lehet részt venni. Az előre befizetett és megrendelt csoportos fakultatív programokról a hajón történő átjelentkezésre nincs lehetőség.